Om oss

Bröstcancerföreningen Dalsland bildades 2023. Föreningens syfte är att erbjuda stöd och gemenskap till dig som påverkas av bröstcancer samt främja medvetenheten om sjukdomen och verka för tidig upptäckt.

Föreningen vänder sig till dig som berörs av bröstcancer, oavsett om du är under pågående behandling, tidigare patient eller anhörig. Vår förhoppning är att försöka möta drabbades behov av att känna samhörighet.

Bröstcancerföreningen Dalsland är en del av det nationella Bröstcancerförbundet. Vi välkomnar nya medlemmar och uppmanar intresserade att ansluta sig.

Bli medlem i Bröstcancerföreningen Dalsland.

Styrelsen/kontakta oss

Anne-Helen Andersson
annhelen_andersson@hotmail.com

Bröstcancerförbundet

Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som fokuserar enbart på bröstcancer - och som stödjer både forskning och medlemmar.

Bröstcancerförbundet och de lokala bröstcancerföreningarna arbetar med gemensamma övergripande frågor och dess genomslag.